Varför ska jag välja era produkter?

Frågan kan även komma i form av ”Vad kan era produkter göra för mig?” Typ; ”Sälj in det till mig!” Vår typiska respons på frågor som dessa är ”Hur skulle vi kunna veta varför du ska välja våra produkter?” Och varför skall vi behöva ge dig argument till varför du skall handla av oss? Vi är ju knappast en politisk organisation som lobbar för dolda agendor. Det du ser hos oss är vad du får.

Hur konstigt eller underligt det än låter är inte vår önskan att du ska välja att handla av just oss. Vår största önskan är att du skall vara lycklig, att du skall hitta rätt och rätt är det som fungerar för dig. Chansen att du kommer hitta det som funkar just för dig, vad det än är, minskar drastiskt ju mer du ger bort ditt val till den med de flashigaste produkterna och argumenten som du sedan låter vinna ditt förtroende. Så länge vi låter andra människors argument avgöra vad vi ska handla eller göra är vår frihet en liten markör, i ett roulettesystem där vi helt enkelt blir offer för yttre omständigheter.

Hur ofta har vi inte hört: ”Men han sa att hans produkt var den bästa”, Eller: ”Dom lovade ju att vi skulle få X typ av effekt/resultat!” Jag misstänker att du som läser detta har hundratals exempel på när någons argument eller produkter inte levde upp till verkligheten.

Nordic Med Can i sitt ess!

Om detta nu är fallet, varför fortsätta behålla denna typ av mentalitet? Det finns faktiskt ett annat sätt. Vi behöver inga ”argument” för att varken ta beslut eller leva våra liv. Beslutet och ledsagan för hur vi agerar och lever vår vardag kommer ju från vår ”innersta önskan” om vad vi vill skall vara sant för oss, inte från annans agenda och argument om vad dom vill skall vara sant för oss.

Hela denna typ av mentalitet där vi drivs av externa argument istället för vision, önskan och inspiration är ett snedvridet sätt att se på sig själv och sina medmänniskor. Vi på Nordic varken lever våra liv eller gör affärer på det sättet. Vi ser inte kunder som ett tillfälle att tjäna pengar. För oss är en kund ett tillfälle att vara sann, och ”att göra en affär” är ett tillfälle att vara sant hjälpsam.

När och hur är vi hjälpsamma? Genom att vi åter och åter igen uppmuntrar till det strikta personliga ansvaret och att du inte behöver några påhittade argument till varför du skall handla, eller hur du skall leva ditt liv. Om du vill handla betyder det att du har ett behov. När vi låter externa argument avgöra när och vad vi skall handla så är det säljarens behov vi försöker förverkliga och inte våra egna. Desto längre vi vandrar på denna ologiska väg desto mindre äger vi våra liv. Då vi på Nordic är intresserad av att vara hjälpsamma har vi inga säljargument. Det vi dock har är en mentalitet av att allt du behöver, för att ta ett logiskt och gynnsamt beslut för dig själv, finns inom dig. Då vi tror 100% på denna mentalitet arbetar vi ständigt på att bli bättre och bättre på att ta fram information, fakta och data kring våra produkter. För att kunna ta ett informativt beslut, behöver vi samla data, information och fakta inte säljargument och falska antaganden som kommer från ett företag som endast är intresserade av dina pengar. Den primära tråden i Nordic är att uppmuntra människor till att bli deras egna beslutfattare och inte tjäna pengar genom flashiga och snedvridna säljargument.

För att göra en lång historia kort. Antingen gillar du det vi har eller inte. Vi kommer aldrig trycka på dina ”rätta” knappar för att få dig att genomföra ett köp. Beslutet om du skall handla av oss eller någon annan är helt i dina händer, där det faktiskt hör hemma.

Med vänlig hälsning, Nordic Med Can